Bijna iedere dag eet ik mijn standaard ontbijtje van kwark met eiwitpoeder en granola. Lekker, voedzaam en snel klaar. Toch heb ik soms, vooral in het weekend, zin in iets meer afwisseling. Deze ‘breakfast flip’ is dan een leuke optie! Duurt iets langer om te maken natuurlijk, maar dan heb je ook wat! Ik deel ook nog een simpele variatietip met je voor een iets gezondere versie.

Ga jij dit een keer proberen? Of eet je ook meestal hetzelfde ontbijt? Laat het me weten in de comments!

Breakfast flip

Ingrediënten voor 2 glazen

  • 10 el magere kwark
  • 2 tl jam naar keuze
  • 2 tl bruine basterdsuiker
  • fruit naar keuze
  • 2 handjes cruesli chocolade

Bereiding

Meng de helft van de kwark met de jam. Was en snijd eventueel het fruit in hapbare stukjes.

Tip: stem het fruit af op de jam die je gebruikt. Gebruik je bijvoorbeeld bosvruchtenjam? Gebruik dan aardbeien, bramen, frambozen en bosbessen. Gebruik je abrikozenjam? Gebruik dan ook abrikozen als fruit.

Doe onderin ieder glas 3 eetlepels kwark en verdeel dit zodat de bodem van het glas bedekt is. Doe hierop een laagje fruit. Vervolgens 3 eetlepels van de kwark met jam. Strooi hier bovenop een beetje cruesli. Vervolgens de rest van de kwark. Strooi hier de bruine suiker overheen. Vervolgens weer een laagje fruit, laagje kwark met jam, laagje fruit en top af met het laatste beetje cruesli.

Variatietip: voor een gezondere versie vervang je de cruesli door (zelfgemaakte) granola. Gebruik sowieso een jam met een verhoogd vruchtgehalte en laat eventueel de bruine suiker achterwege.